* Oturum Aç   * Kayıt Ol


Son ziyaretiniz:
Sistem saati: Cum May 25, 2012 6:22 am
Cevapsız iletiler
Aktif konular



Yeni konu gönder Konuya cevap yaz  [ 1 ileti ] 
Yazar Mesaj
 İleti başlığı: Süt içen çocuklar daha zayıf
İletiTarih: Per Eyl 30, 2010 11:42 am 
Çevrimdışı
Moderator
Moderator
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Şub 28, 2007 10:02 pm
İleti: 9436
Konum: Kızıltepe
Ruh Hali: Huzurlu
Cinsiyet: Erkek
Burç: Koç
Takım: Fenerbahçe
  

Resim

29/09/2010 12:16

Erciyes Üniversitesi öğretim üyesi Prof.Dr. Neriman İnanç, süt içen çocukların içmeyenlere göre zayıfladığını günde 2 bardak tüketilen sütün kronik hastalıkları önlediğini bildirdi.



Oktay ENSARİ

KAYSERİ- Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof.Dr. Neriman İnanç, sütün, insan organizması için gerekli pek çok besin öğesini bileşiminde bulunduran besin olduğunu özellikle büyüme ve gelişmenin en hızlı olduğu ve beslenme alışkanlıklarının kazanıldığı çocukluk çağının süt tüketimi için önemli dönem olduğunu söyledi. Prof.Dr. İnanç, “Çocukların yeterli ve dengeli beslenmelerinin sağlanması fiziksel gelişim ve sağlıklı yaşamın sürdürülmesi, ileriki dönemde beslenmeye bağlı kronik hastalıkların oluşumunun önlenmesinde önem taşımaktadır” dedi. Prof.Dr. Neriman İnanç, şöyle devam etti:

“Özellikle, diyet kompozisyonunun değişmesi, abur-cubur yiyeceklere eğilim, süt ve ayranın yerini şekerli ve gazlı içeceklerin alması ile çocuk ve gençlerde obezitenin artışı yeterli ve dengeli beslenme ile dünya çapında önüne geçilmesi gereken sorun haline gelmiştir. Süt ve süt ürünleri kalsiyum ve fosfor başta olmak üzere bazı önemli mineraller, protein ve bazı B grubu vitaminlerinin kaynağı olması nedeniyle dengeli beslenmenin önemli bir parçasıdır. Son yıllarda kalsiyum tüketiminin zayıflamada etkili olduğunu gösteren çalışmalar bulunmaktadır.”

Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünde görevli öğretim elemanı Neşe Yıldız'ın Prof.Dr. Neriman İnanç, danışmanlığında 6-14 yaşları arasındaki 300 öğrenci üzerinde araştırma yaptı. Araştırmada alınan diyet kalsiyumunun vücut ağırlığı üzerine belirgin etkisinin olmadığı, ancak süt tüketimi arttıkça şişmanlığın önemli göstergelerinden biri olan beden kitle indeksi (BKİ) ve vücut ağırlığının azaldığı belirlendi. Çalışmada günde 2 bardaktan fazla süt içenlerin vücut ağırlıklarının, daha az süt tüketenlerden daha düşük olduğu ortaya çıktı. Ayrıca yeterli süt tüketen öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının daha düzgün olduğu, bu öğrencilerin B2, B6 vitamini, iyot, magnezyum, fosfor, protein, potasyum, kalsiyum, elzem amino asit alımlarının, yetersiz süt tüketenlere göre daha yüksek olduğu saptandı.

Süt özellikle kalsiyum ve proteinden zengin besin olması nedeniyle ağırlık kaybı sağlayabildiğin vurgulayan Prof.Dr. İnanç, “Süt, çocukların yeterli ve dengeli beslenmelerinin ve sağlıklı büyümelerinin sağlanmasındaki öneminin yanı sıra, obezite ve obeziteye bağlı kalp hastalıkları, diyabet, kanser gibi kronik hastalıkların önlenebilmesi için günde 2 su bardağı tüketilmelidir” dedi.(dha)



Sayfa başı
 Profile bak  
 
Önceki iletileri göster:  Sıralama  
Yeni konu gönder Konuya cevap yaz  [ 1 ileti ] 


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumda konulara cevap yazamazsınız
Bu forumda kendi iletilerinizi değiştiremezsiniz
Bu forumda kendi iletilerinizi silemezsiniz
Bu forumda dosya ekleyemezsiniz

Arama:
Git:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB2 template by N.Design Studio
phpBB3 template by SE-Tuning
phpBB3 Türkçe: phpBB Türkiye
phpBB SEO