Peçeli avukata izin çıktı

Gündemdeki olaylar,tartışmalar
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray
Peçeli avukata izin çıktı

Mesaj gönderen Siyabend » 11 Kas 2006 08:57

İngiltere'de Yüksek Mahkeme, bir yargıcın görüş talebi üzerine, Müslüman kadın avukatın istiyorsa peçeyle davada savunma yapabileceğine hükmetti.



Yüksek Mahkeme'nin bu görüşü, Müslüman kadın avukat Şebnem Mughal'ın peçesiyle mahkemede bulunma ısrarı üzerine, Stoke-on-Trent göçmenlik ve iltica mahkemesi yargıcı George Glassop'a iletildi. Avukat Mughal'ın ısrarı sebebiyle görülemeyen davanın "hassasiyetine" dikkati çekerek, iki kez ertelenen duruşmaların bir daha ertelenmemesi gerektiğini kaydeden Yüksek Mahkeme yargıcı Lord Hodge, benzeri durumlarda peçe takan avukatların yaptığı sunuşların duyulabildiğini söyledi. Sanayi Bakanı Margaret Hodge'un eşi olan Lord Hodge, "bu sebeple avukatın peçe takmasına mani bir hali olmadığını" kaydetti. Kararla birlikte, daha önce de davalara peçeyle katılan İngiltere doğumlu Mughal'ın bir Sih olan müvekkilinin göçmenlik davasına bakmasına mani bir hal kalmadı.



Resim


yigido

Mesaj gönderen yigido » 11 Kas 2006 16:31

olmasi gereken olmus ne guzel
beyazgül
Yönetici
Yönetici
Mesajlar:7631
Kayıt:16 Eki 2006 09:06
Ruh Hali:Yorgun
Cinsiyet:Kadın
Burç:Yay

Mesaj gönderen beyazgül » 17 Kas 2006 14:29

ama şuda gerçekki peçeye burda bende karşıyım..hiç değilse insanın yüzü tanınmalı bence...başörtüsü olsa Allah razı olsun derimde..peçe olunca farklı boyutlara gidebilir..
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen Siyabend » 18 Kas 2006 21:22

ya zaten peçe ile davaya girse bile onun öncesinde o kişi ile mutlaka bir diyalog yaşanılıyordur.yani kişinin tanınması diye bir duru olmaz...
yigido

Mesaj gönderen yigido » 19 Kas 2006 14:37

pecenin taninip taninmayla bir alakasinin olcagini sanmiyorum.. :!:
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen Siyabend » 19 Kas 2006 14:49

Esasında mesele tanınıp tanınması da değil!
O, o şekilde giyinmek istiyorsa ona saygı duyulması gerekir!
Sadece kendi düşüncelerimize göre hareket edersek yine yanlış yola çıkarız!
Mir.
Onbaşı
Onbaşı
Mesajlar:46
Kayıt:22 Kas 2006 23:46
Ruh Hali:Mutlu
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen Mir. » 28 Kas 2006 00:57

evet olması geektiği gibi olmuş

herkes düşüncesnde ve inancında özgür olmalıdır peçe yada baş örtüsü giymesi gerekiyorsa ve istiyorsa giymeli karşı çıkılmamalı bence
beyazgül
Yönetici
Yönetici
Mesajlar:7631
Kayıt:16 Eki 2006 09:06
Ruh Hali:Yorgun
Cinsiyet:Kadın
Burç:Yay

Mesaj gönderen beyazgül » 28 Kas 2006 13:31

bilmiyorum ama bu konuda karasızım başörtüsüne hiçbirşey diyemem ama peçe olmamalı bence..
Cevapla

“Gündem & Haberler” sayfasına dön