Başbakan Erdoğan'ın Ürdün ziyaretinde "Genç Arap Liderleri Forumuna" başlarken besmele çekmesi bazı çevrelerce tartışma konusu oldu. Arap yada Müslüman ülkelere gittiğinde konuşmasına besmele ile başlayan Erdoğan'ın bu tavrını laik bir ülke başbakanı olarak yanlış görenler de var. Hürriyet'ten Mehmet Y. Yılmaz da besmele çekilmesinin yanlış olduğunu savunanlardan.
Yılmaz, Laik ülkenin Başbakan’ı gibi konuşmak zor mu? diye Erdoğan'a soru yöneltiyor. Yazara göre Erdoğan özel hayatında besmele çekebilir ama laik ülkenin başbakanı olarak asla..
Yılmaz, Erdoğan'ın Araplar'ı görünce kendini kaybettiğini savunarak sözlerini şöyle sürdürdü:
"Eğer yurtdışında Müslümanların çoğunlukta olduğu bir toplantıya katılıyorsa konuşmaya böyle başlıyor. Ya orada bulunanlara "bakın ben de sizin gibiyim" demek istiyor, ya da karşısında çok sayıda Arap görünce kontrolünü kaybediyor."
Başbakan besmele çekebilir mi?
- Siyabend
- Belawela Muhtarı

- Mesajlar:19658
- Kayıt:15 Eki 2006 12:05
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Kova
- Takım:Galatasaray
Bu laiklik tartışmasını zırt pırt gündeme getirenler iyice saçmalamaya başladı!
Saçmalıktan de öte çirkinlikten başka bir şey değil söyemleri!
Neymiş efendim besmele çekmek laiklikle bağdaşmıyor!
İnsan kendini tutamayıp "başlarım sizin laikliğinize de,elhamdülillah müslümanız deyişinize de"!
Kafirlerden daha kafir laik müslümanlık bu olsa gerek!
Bunlarda ne Allah korkusu kalmış ne de saygı!
Yoldan çıkmış belalarını arıyor!
Saçmalıktan de öte çirkinlikten başka bir şey değil söyemleri!
Neymiş efendim besmele çekmek laiklikle bağdaşmıyor!
İnsan kendini tutamayıp "başlarım sizin laikliğinize de,elhamdülillah müslümanız deyişinize de"!
Kafirlerden daha kafir laik müslümanlık bu olsa gerek!
Bunlarda ne Allah korkusu kalmış ne de saygı!
Yoldan çıkmış belalarını arıyor!
siyabend yazdı:Bu laiklik tartışmasını zırt pırt gündeme getirenler iyice saçmalamaya başladı!
Saçmalıktan de öte çirkinlikten başka bir şey değil söyemleri!
Neymiş efendim besmele çekmek laiklikle bağdaşmıyor!
İnsan kendini tutamayıp "başlarım sizin laikliğinize de,elhamdülillah müslümanız deyişinize de"!
Kafirlerden daha kafir laik müslümanlık bu olsa gerek!
Bunlarda ne Allah korkusu kalmış ne de saygı!
Yoldan çıkmış belalarını arıyor!
aynen katılıyorum
biz başbakanımızın ne olursa olsun besmele çekmekten vazgeçmeyeceğine inanıyoruz ve bundan asla utanç duymuyoruz utanç duyanlarda kendi yaşamlarında utanç duyacakları o kadar şey vardırki varsın onlardan utansınlar bizim dinimizlede uğraşmasınlar tamam bir laik devlet olabiliriz ama dini devlet işlerine karıştırmayan bir devlette tanımıyorum bence din bir devletle bütündür hiç bir şekilde ayrılamaz örneğin amerika dinini çok iyi koruyor ve gizli gizli küçük çoçuklara dini eğitim veriyor ve bu devletin desteğiyle oluyor peki bize gelince neden besmele çekmemiz bile utanç sayılıyor. 



