Başbakan besmele çekebilir mi?

Gündemdeki olaylar,tartışmalar
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray
Başbakan besmele çekebilir mi?

Mesaj gönderen Siyabend » 28 Kas 2006 11:16

Başbakan Erdoğan'ın Ürdün ziyaretinde "Genç Arap Liderleri Forumuna" başlarken besmele çekmesi bazı çevrelerce tartışma konusu oldu. Arap yada Müslüman ülkelere gittiğinde konuşmasına besmele ile başlayan Erdoğan'ın bu tavrını laik bir ülke başbakanı olarak yanlış görenler de var. Hürriyet'ten Mehmet Y. Yılmaz da besmele çekilmesinin yanlış olduğunu savunanlardan.

Yılmaz, Laik ülkenin Başbakan’ı gibi konuşmak zor mu? diye Erdoğan'a soru yöneltiyor. Yazara göre Erdoğan özel hayatında besmele çekebilir ama laik ülkenin başbakanı olarak asla..

Yılmaz, Erdoğan'ın Araplar'ı görünce kendini kaybettiğini savunarak sözlerini şöyle sürdürdü:

"Eğer yurtdışında Müslümanların çoğunlukta olduğu bir toplantıya katılıyorsa konuşmaya böyle başlıyor. Ya orada bulunanlara "bakın ben de sizin gibiyim" demek istiyor, ya da karşısında çok sayıda Arap görünce kontrolünü kaybediyor."


Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen Siyabend » 28 Kas 2006 11:21

Bu laiklik tartışmasını zırt pırt gündeme getirenler iyice saçmalamaya başladı!
Saçmalıktan de öte çirkinlikten başka bir şey değil söyemleri!
Neymiş efendim besmele çekmek laiklikle bağdaşmıyor!
İnsan kendini tutamayıp "başlarım sizin laikliğinize de,elhamdülillah müslümanız deyişinize de"!
Kafirlerden daha kafir laik müslümanlık bu olsa gerek!
Bunlarda ne Allah korkusu kalmış ne de saygı!
Yoldan çıkmış belalarını arıyor!
beyazgül
Yönetici
Yönetici
Mesajlar:7631
Kayıt:16 Eki 2006 09:06
Ruh Hali:Yorgun
Cinsiyet:Kadın
Burç:Yay

Mesaj gönderen beyazgül » 28 Kas 2006 13:35

siyabend yazdı:Bu laiklik tartışmasını zırt pırt gündeme getirenler iyice saçmalamaya başladı!
Saçmalıktan de öte çirkinlikten başka bir şey değil söyemleri!
Neymiş efendim besmele çekmek laiklikle bağdaşmıyor!
İnsan kendini tutamayıp "başlarım sizin laikliğinize de,elhamdülillah müslümanız deyişinize de"!
Kafirlerden daha kafir laik müslümanlık bu olsa gerek!
Bunlarda ne Allah korkusu kalmış ne de saygı!
Yoldan çıkmış belalarını arıyor!

aynen katılıyorum
SEYYİT
Çavuş
Çavuş
Mesajlar:67
Kayıt:16 Eki 2006 08:43

Mesaj gönderen SEYYİT » 29 Kas 2006 14:58

BAŞBAKANIN besmele çekmesi namaz kılması oruç tutması
eşinin kapalı olması bizleri gururlandırıyor.
ALLAHA şükürler olsunki böyle birBAŞBAKANIMIZ var.
ALLAHTAN TEK DİLEĞİM BÖYLE BİR CUMHUR BAŞKANINIDA
TÜRKİYEYE NASİP ETSİN....
yigido

Mesaj gönderen yigido » 29 Kas 2006 16:22

yorumsuz ve sacmalik :!:
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen Siyabend » 29 Kas 2006 16:25

SEYYİT yazdı:BAŞBAKANIN besmele çekmesi namaz kılması oruç tutması
eşinin kapalı olması bizleri gururlandırıyor.
ALLAHA şükürler olsunki böyle birBAŞBAKANIMIZ var.
ALLAHTAN TEK DİLEĞİM BÖYLE BİR CUMHUR BAŞKANINIDA
TÜRKİYEYE NASİP ETSİN....
malesef bazıları da utanç duyuyor bu durumdan :twisted:
ezo
Acemi Er
Acemi Er
Mesajlar:21
Kayıt:19 Eki 2006 14:28

Mesaj gönderen ezo » 29 Kas 2006 16:43

biz başbakanımızın ne olursa olsun besmele çekmekten vazgeçmeyeceğine inanıyoruz ve bundan asla utanç duymuyoruz utanç duyanlarda kendi yaşamlarında utanç duyacakları o kadar şey vardırki varsın onlardan utansınlar bizim dinimizlede uğraşmasınlar tamam bir laik devlet olabiliriz ama dini devlet işlerine karıştırmayan bir devlette tanımıyorum bence din bir devletle bütündür hiç bir şekilde ayrılamaz örneğin amerika dinini çok iyi koruyor ve gizli gizli küçük çoçuklara dini eğitim veriyor ve bu devletin desteğiyle oluyor peki bize gelince neden besmele çekmemiz bile utanç sayılıyor. :wink:
Kullanıcı avatarı
Siyabend
Belawela Muhtarı
Belawela Muhtarı
Mesajlar:19658
Kayıt:15 Eki 2006 12:05
Ruh Hali:Mutlu
Cinsiyet:Erkek
Burç:Kova
Takım:Galatasaray

Mesaj gönderen Siyabend » 29 Kas 2006 16:52

biz yoldan çıkmışız da ondan :mrgreen:
Cevapla

“Gündem & Haberler” sayfasına dön