
Coca Cola ve Pepsi’nin ‘zero (sıfır) şeker’ iddiasının yalan olduğu ortaya çıktı. Şeker-İş Sendikası’nın başvurusu üzerine Coca Cola ve Pepsi’nin reklamlarını incelemeye alan Reklam Kurulu, iki firmaya ‘halkı aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte reklam yaptıkları’ gerekçesiyle 60’ar bin YTL para cezası kesti.
Coca Cola ve Pepsi, yeni çıkarttıkları light kolaları ‘zero şeker’ sloganıyla piyasaya sürmüş; Şeker-İş, Pankobirlik ve Kayseri Şeker Fabrikası, bu ürünlerin de şeker içerdiği gerekçesiyle iki firmayı Reklam Kurulu’na şikayet etmişti.
Şeker-İş Sendikası’ndan dün yapılan açıklamada, üç kurumun yaptığı şikayetlerin 12 ağustos tarihli toplantıda ele alınarak karara bağlandığı duyuruldu. Açıklamada şu bilgilerde yer verildi:
“Reklam Kurulu, bu şikayetle ilgili olarak söz konusu ürünlerde hiç şeker bulunmadığı izleniminin yaratıldığı ve dolayısıyla bahsi geçen reklamların tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğunu, bu durumun, 4077 sayılı kanunun 16. maddesi hükümlerine aykırı olduğunu hükmetmiştir. Kurul, reklamları veren Coca Cola Meşrubat Pazarlama Danışmanlık Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Pepsi Cola Servis ve Dağıtım Ltd. Şti. hakkında ulusal düzeyde (60 bin YTL) idari para ve anılan reklamları
durdurma cezaları verilmesini kararlaştırmıştır.”



