Kredi kartları çoğunlukla başa beladır. Ama haklarınızı bilirseniz karlı çıkarsınız. İşte tüyolar;
2006’da yürürlüğe giren Banka ve Kredi Kartları Kanunu kartlı ödeme sistemlerine ilişkin bir dizi yenilik içeriyor. Bu yenilikler tüketicinin haklarını güvence altına almaya yönelik. İşte satırbaşları;
Kimler kredi kartı alabilecek?: Aylık kazancını belgeleyebilen, yasaklılık veya engel durumu olmayanlar tercih ettiği bankaya başvurarak kredi kartı alabilecek.
Bankalar siz istemeden kredi kartı gönderebilecek mi?: Kredi kartlarına ilişkin yeni düzenlemelere göre, artık kart çıkaran kuruluşlar, talepte bulunmayan veya sözleşme imzalamayan kişiler adına hiçbir şekilde kart veremeyecek. Genel müdürlük veya şube dışında kredi kartı talebi toplanabilmesi için öncelikle BDDK’nın onayı alınacak. Basılı kartı müşterinin adresine göndermek veya fiziki varlığı bulunmayan kart numarasını bildirmek de dahil olmak üzere herhangi bir yöntemle teslim edemeyecek.
İstemeyenler kartını nasıl iptal ettirecek?: Kredi kartını iptal ettirmek isteyenler borcunun tamamını ödemek şartıyla iptal ettirmek ve sözleşmeyi feshetmek hakkına sahip. İlgili banka, müşterisinin kartın iptal edilmesi ve sözleşmenin feshine ilişkin talebini en geç 7 gün içinde yerine getirmek zorunda.
Tüketici hangi koşullarda hesap özetine itiraz edebilir?: Kredi kartınıza ilişkin ödemelerinizi gösteren hesap özetine ilişkin 10 gün içinde bankanıza itiraz etme hakkınız var. Diyelim ki, hesap özetinde yer alan harcamalar veya borcunuza ilişkin tutarla ilgili bilgilerin doğruluğundan emin değilsiniz, son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde, bankanıza başvurabilirsiniz. Yapılacak itiraz ve şikayette, hesap özetinin hangi unsurlarına itiraz ettiğini gerekçesiyle belirtmek zorundasınız. Eğer belirtilen süre içerisinde itiraz hakkınızı kullanmazsanız hesap özeti kesinleşir.
Kredi kartı sözleşmelerinde neler yer alacak?: Kredi kartı sözleşmeleri, eskisi gibi büyüteçle okunabilecek kadar küçük değil, en az on iki punto ve koyu siyah harflerle yazılacak. Sözleşmenin bir örneği, mutlaka kart hamiline ve varsa kefile verilecek. Sözleşmede belirtilen asgari tutar, dönem borcunun yüzde 20’sinden aşağı olamayacak. Hesap özetinde yer alan asgari ödeme tutarı son ödeme tarihinde ödenmezse kart hamili ödenmeyen tutar için sözleşmede belirtilen gecikme faizi dışında bir yükümlülük altına sokulamayacak. Sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında herhangi bir ödeme talep edilemeyecek.
Sözleşmedeki değişiklikler ne kadar süre içerisinde tüketiciye bildirilecek?: Sözleşmede yapılacak bütün değişiklikler kart hamiline hesap özeti ile bildirilecek. Bu değişiklikler bildirimin yapıldığı döneme ilişkin son ödeme tarihinden itibaren geçerli olacak. Faiz oranının artırılması durumunda ise bu değişikliğin geçerli olabilmesi için 30 gün önceden tüketiciye bildirilmesi şart. Eğer kart hamili faiz artırımına ilişkin bildirim tarihinden itibaren en geç 60 gün içinde borcunun tamamını ödeyip kredi kartını kullanmaya son verirse faiz artışınden etkilenmeyecek. //
(Haber: Ayfer Arslan/Akşam)
Kredi kartı için tüyolar
-
- Yarbay
- Mesajlar:3444
- Kayıt:23 Eki 2006 08:59
- Ruh Hali:Mutlu
- Cinsiyet:Erkek
- Burç:Terazi
- Takım:Galatasaray
efenim bahse konu kartların en büyük mağduru benim zannedersem ..
ama aslında benden kaynaklı değil benimn mağduriyetim ..
ki şöyle oluyor ; şahsıma ait iki tane kredi kartı var ama bunları kendim kullanmıyorum , ve kullanmaları içun başkallarına veriyorum ...
neyse anlatmiyim şimdi , anlatsam olay olacak , üstüme gelmeyin lütfen anlatmam valla :?
ama aslında benden kaynaklı değil benimn mağduriyetim ..
ki şöyle oluyor ; şahsıma ait iki tane kredi kartı var ama bunları kendim kullanmıyorum , ve kullanmaları içun başkallarına veriyorum ...
neyse anlatmiyim şimdi , anlatsam olay olacak , üstüme gelmeyin lütfen anlatmam valla :?